Vuoden Suuhygienisti on suun terveydenhuollon digiasiantuntija

Suomen Suuhygienistiliitto SSHL ry:n hallitus ja Oral-B valitsivat turkulaisen suuhygienistin Suvi Perälän Vuoden Suuhygienistiksi.

Lauantaina 5.4.2019 Valtakunnallisilla Suuhygienistipäivillä Vuoden Suuhygienistiksi valittu Suvi Perälä saa kiitosta ansiokkaasta työstään Varsinais-Suomen eri kuntien ja kaupunkien sekä kuntayhtymien suun terveydenhuolloissa. Työuraan mahtuu myös työskentelyä yksityissektorilla erilaisissa tehtävissä asiakaspalvelusta vastaanottotyöhön sekä esimiestehtäviin. Suvi on toiminut suuhygienistinä vastaanotolla sekä osastonhoitajana Paimio-Sauvon kuntayhtymässä, suuhygienistinä Varsinaissuomen erityishuoltopiirin kehitysvammalaitoksessa, Turun kaupungilla suun terveydenhuollon ylihoitajana sekä palvelupäällikkönä sekä viimeisimpänä ODA-hankkeen projektipäällikkönä sekä asiantuntijana. Päivätyön ohella Suvi toimii hyvinvointialan yrittäjänä, ja hän on työuransa aikana kouluttautunut myös vyöhyketerapeutiksi.

”Suvi on vienyt suuhygienistien mainetta ja osaamista valtakunnalliselle tasolle. Hän on edustanut suuhygienistejä ja luonut menestyksekkään uran kokonaisvaltaisten hyvinvointipalveluiden saralla”, valintaa perusteltiin.

Mittava koulutustausta

Pomo, joka karkasi ikkunasta -blogia kirjoittavaa Vuoden Suuhygienistia kiinnostaa terveydenhuollossa tällä hetkellä sähköisten palvelujen kehittäminen ja erilaisten digitalisten palvelujen hyödyntäminen suun terveydenhuollossa. Erityisesti hän nauttii toimintaprosessien kehittämishankkeista, jossa suun terveydenhuollon edustajana ja hän voi tehdä yhteistyötä muiden terveydenhuollon osa-alueiden kanssa.

Perälä innostuu uusista asioista, nauttii vaihtelevista päivistä työssä ja saa virtaa uusien asioiden opiskelusta. Lisäksi perhe ja ystävät tuovat iloa elämään joka päivä.

Suvi Perälän opiskeluhistoria on mittava.  Suuhygienistitutkinnon lisäksi hänellä on ylempi ammattikorkeakoulututkinto YAMK terveydenedistämisen koulutusohjelmasta ja johtamisen erikoisammattitutkinto henkilöstöhallinnosta. Lisäksi Suvi on suorittanut opintoja terveydenhuollon tuotteistamisesta, Lean menetelmästä, työ- ja organisaatiopsykologiasta sekä työturvallisuudesta ja nyt työn alla ovat ravitsemusterapian opinnot.

Suvi Perälä
Vuoden Suuhygienisti 2019