Opiskelijajäsen

Suomen Suuhygienistiliitto SSHL ry on jäsenensä tukena opintojen alusta läpi ammattiuran.

Korkeakouluopiskelijalla on mahdollisuus liittyä oman alansa ammattiliittoon jo opiskeluaikana. Jäseneksi liitytään jäsenhakemuksen kautta (tarkemmat ohjeet liittymiseen).

Ammattiliiton jäsenyys on kuin vakuutus. Se on turva tulevaisuuden varalle ja työelämää varten. Ammattiliittosi kautta saat tietoa työelämän pelisäännöistä ja velvollisuuksista. Sinua odottavat kaikki samat edut kuin maksavilla henkilöjäsenilläkin. Suuhygienisti-lehti on myös opiskelijan tietolähde ja tiedotuskanava.

Sinunkin kannattaa liittyä!

Työtuloa saavat opiskelijat maksavat jäsenmaksua ennakonpidätyksen alaisista palkkatuloista kuten bruttopalkasta, lomakorvauksista, lomarahasta ja luontoiseduista (mm. lounas-, auto- ja puhelinedut) sekä Erityiskoulutettujen työttömyyskassan Erkon maksamista etuuksista. Opintotuesta tai apurahasta ei makseta jäsenmaksua. Muista, että jäsenmaksusi on verovähennyskelpoinen! Akavan Erityisalat toimittaa tiedot jäsenmaksuista verottajalle, joten sinun tarvitsee vain tarkistaa veroilmoituksesta, että tiedot ovat oikein.

Tutustu opiskelijan jäsenmaksuohjeeseen Aivan Erityinen -sivuilla.

Myös opiskeleva jäsen voi kerryttää työttömyysturvaan tarvittavaa työssäoloehtoa. Lisätietoa työttömyysturvasta ja työssäoloehdosta saat Erityiskoulutettujen työttömyyskassasta. Muistathan pitää palkkakuitit, työtodistukset sekä mahdolliset tuntilistat tallessa.

> Viikkotuntilista

Opiskelija, tutustu syihin kuulua ammattiliittoon sekä jäsenmaksulla saamiisi rahanarvoisiin etuihin!

Akavan Erityisalat järjestää tapahtumia opiskelijajäsenille

Tutustu opiskelija-jäsenyyttä ja tapahtumia koskeviin opiskelijan omiin sivuihin.

Valmistumisesi jälkeen muista käydä päivittämässä jäsentietosi https://www.akavanerityisalat.fi/fi/opiskelijan-valmistuminen.html.