Valtakunnallinen Koko Suomi harjaa -kampanja 2023

Suomen Suuhygienistiliitto SSHL ry on jälleen mukana tutussa Koko Suomi harjaa -kampanjassa ja me kannustamme kaikkia kollega suuhygienistejä osallistumaan siihen. 🙂

Vuoden 2023 Koko Suomi harjaa -kampanjan tavoite on nostaa huomion kohteeksi erityisesti iäkkäiden suunterveys. Iäkkäiden määrä kasvaa, ja yhä useammin ikäännytään hampaallisena. Iäkkäiden suun sairauksien ehkäisy ja hoitaminen on erityisen tärkeää, kun toimintakyky heikkenee ja terveydelliset ongelmat lisääntyvät.

Kampanja vietetään lokukuussa neljättä kertaa 9.10.2023-15.9.2023, kampanjan pääpäivä on lauantaina 14.10. Päivä on myös Maailmanlaajuisen hampaiden reikiintymisen pysäyttämisen päivä. Kampanjaviikon ajan sosiaalisessa mediassa julkaistaan iäkkäiden suunterveyteen liittyvää materiaalia.

Kampanjan yhteistyökumppaneita ovat meidän lisäksi Suunterveydenhoidon ammattilaiset (STAL),  Suomen Farmasialiitto, Apollonia, QAdental, Suomen Hammaslääkäriliitto, Suomen Terveydenhoitajaliitto sekä Denstal. Kampanjassa on mukana myös THL. Kampanjan virallinen tukija on Colgate-Palmolive.

Seuraa, osallistu ja vaikuta !

Koko Suomi harjaa -kampanja Facebookissa

Koko Suomi harjaa -kampanja Instagramissa  #kokosuomiharjaa

Koko Suomi harjaa -kampanjan julisteet ja infograafit  Materiaalipankki

Katso webinaari

Koko Suomi harjaa -kampanjaan 2023 tuotetaan QAdentalin ja Colgate Professional Suomen yhteistyönä myös webinaari Ikääntyneen suu valokeilaan – hoitopolut kuntoon. HLL Mikko Nymanin moderoiman webinaarin asiantuntijoina ovat ikääntyneiden suunterveydestä väitelleet HLT Taru Aro ja HLT Eveliina Tuuliainen. Webinaari on seurattavissa suoratoistona torstaina 12.10. klo 12.30. Tallenne tulee katsottavaksi QAdentalin alustalla.

Webinaarin suora linkki www.qadental.com/live12102023