Toimitko esihenkilönä työpaikallasi? Nyt AE:n kautta tarjolla koulutusta juuri Sinulle

Akavan Erityisalat tarjoaa esihenkilö jäsenilleen maksutonta koulutusta sykyn aikana webinaarien muodossa. Neliosaisen webinaarisarjan ensimmäinen osa on 11.9. klo 9 – 10.30, jossa aiheena on Osallistava johtaja.

Webinaarissa pohditaan esihenkilön johtamistapoja kannustavassa ilmapiirissä. Kuinka esihenkilö voi soveltaa demokraattista johtamistapaa, jossa henkilöstöä kannustetaan aktiivisuuteen ja mahdollisuuteen osallistua suunnitteluun ja päätöksentekoon? Osallistavan johtamisen perusajatuksena on ottaa työntekijöiden oma osaaminen käyttöön. Kun johtaminen on osallistavaa, lisääntyy yhteistyö, vuorovaikutus ja lopulta myös työhyvinvointi. Osallistavaan johtamistapaan tarvitaan rohkeutta ja uskallusta. Täytyy ehkä luopua vanhoista tavoista ja muistaa luottaa henkilöstöön uudella tavalla. Osallistamalla päästään parempaan tulokseen ja samalla edistetään henkilöstön sitoutumista ja hyvinvointia.

Wbinaarisarjan seuraavat osat järjestetään 1.10., 5.11. ja 4.12. Lisätietoja ja ilmoittautmislinkin löydät täältä.