Minna Kiviniemestä vuoden 2015 suuhygienisti ja Oral-B:n stipendin saaja!

Oululainen TtM, suuhygienisti Minna Kiviniemi on valittu Vuoden Suuhygienistiksi tunnustuksena ansiokkaasta kehitys- ja tutkimustyöstään Oulun ammattikorkeakoulun kehitysprojektissa, jonka tavoitteena oli kehittää langaton ientaskumittari. Minna Kiviniemi on toimillaan edistänyt suuhygienistin ammattikunnan tunnettuutta ja innovaatioprosessiin liittynyt suuhygienisteille suunnattu kyselytutkimus palvelee koko ammattikuntaa. Minna Kiviniemi on monipuolisen koulutus- ja työtaustansa ansiosta esimerkillinen suuhygienisti!

Liiton pj Satu Mäkinen teki hallitukselle esityksen vuoden suuhygienistin tunnustuksesta Minna Kiviniemelle, sillä hän oli seurannut tiiviisti Kiviniemen tutkimustyötä toimiessaan liiton yhteyshenkilönä suuhygienisteille suunnatussa tutkimuksessa.

Innovatiivisen kehitysprojektin moniosaaja

Minna Kiviniemi pääsi 2012 mukaan Oulun ammattikorkeakoulun moniammatilliseen projektiin projektipäälliköksi. Projektipäällikön tehtävien lisäksi Kiviniemi osallistui asiantuntijatiimien työskentelyyn ja monialaisten työryhmien tutkimukseen. Projekti päättyi virallisesti vuonna 2014 ja sen tuloksena syntyi digitaalisen ientaskumittarin prototyyppi, jota testattiin simulaatioympäristössä. Simulaatioympäristössä saatuja testaustuloksia voidaan hyödyntää laitteen jatkokehittämisessä. Minna Kiviniemi on projektin aikana integroinut onnistuneesti myös opintonsa kehitysprosessiin, joten myös ne ovat tukeneet uudenlaisen ientaskumittarin kehitystä.

Opiskelun, kehitys- ja opetustyön ohella Minna työskentelee suuhygienistinä, joten kosketus kliiniseen työhön säilyy. Hän on tehnyt myös tuntiopettajan ja opetussuuhygienistin työtä Oulun ammattikorkeakoulun suuhygienistikoulutuksessa.

Monipuolinen koulutus terveydenhuollon alueelta

• Hammashoitaja, Turun terveydenhuolto-oppilaitos 1994
  • Suuhygienisti, Oulun ammattikorkeakoulu 1999
  • Terveystieteiden maisteri, Oulun yliopisto 2010