Akavan Erityisalat avasi Suomi24-palstan työttömyysuhan alaisille

Tiedote, 7. helmikuuta 2013

Akavan Erityisalat on ensimmäisenä ammattiliittona avannut oman kanavansa verkkoyhteisö Suomi24:ssä. Liiton asiantuntijat vastaavat kysymyksiin ja keskustelevat työttömyysuhasta sekä työelämän muutostilanteista kaikille avoimella Kysy työstä -palstalla joka arkipäivä helmikuusta toukokuun loppuun.

– Haluamme herättää konkreettista keskustelua työttömyysuhasta, tuoda esille siihen liittyviä epäkohtia ja mahdollisia ratkaisuja sekä ohjata ihmisiä hakemaan apua ammattiliitoista, kertoo pilottihanketta Akavan Erityisaloissa vetävä lakimies Minna Hälikkä.

– Suomalaiset keskustelevat sosiaalisen median palstoilla paljon työelämästä. Ammattiliittoja näkyy liian harvoin keskusteluissa, vaikka olemme työelämän asiantuntijoita. Mielestämme ammattiliiton on tärkeää olla esillä siellä, missä

ihmiset liikkuvat ja etsivät tietoa, Hälikkä kertoo.

– Työsuhdeneuvontaa palstalla ei anneta, se on jäsenetumme. Pyrimme tuomaan omien asiantuntijoidemme näkökulman ongelmaan ja ohjaamaan tarkemman tiedon lähteille.

Akavan Erityisalojen kaikille avoin Kysy työstä! -palsta työttömyysuhan alaisille  löytyy osoitteesta http://keskustelu.suomi24.fi/debate/6210

Lisätietoja: lakimies Minna Hälikkä, Akavan Erityisalat, puh. 040 352 2177

viestinnän ja markkinoinnin suunnittelija Ammi Balk, Akavan Erityisalat, puh. 040 747 9844.