Kati Niemelä on Vuoden Suuhygienistikollega 2023

Suomen Suuhygienistiliitto SSHL ry:n hallitus ja P&G Professional Oral Health/ Oral-B myöntävät Vuoden Suuhygienistikollega 2023 tittelin Suuhygienisti Kati Niemelälle seuraavin perustein:

Kati Niemelä on omalla toiminnallaan suuhygienistien ammattikunnan hyvän maineen ylläpitäjä. Eritoten Niemelän toiminnassa ja käyttäytymisessä korostuu ammatillisuus, jonka perustana toimivat Suomen Suuhygienistiliitto SSHL ry:n eettiset ohjeet. Ammatillinen kasvu nykyhetkeen näkyy Niemelän toiminnassa siinä, kuinka hän pystyy vastaamaan suuhygienistin työn vaatimuksiin ja tekee työnsä korkealaatuisesti.

Niemelä on arvostava ja ystävällinen kollega isossa työyhteisössä ja on kaikille työyhteisön jäsenille tasavertainen. Niemelällä on aina aikaa työn pyörteissä myös pysähtyä kysymään kuulumisia. Näin kertovat Niemelästä hänen työkaverinsa. Vuoden Suuhygienistikollega Niemelällä on työyhteisön luottamus, ja työkaverit ovatkin todenneet, että hän on työyhteisön kivijalka.

Kati on valmistunut Kuopiosta joulukuussa 2000 suuhygienistiksi, toimien nyt yli kaksikymmentävuotta suuhygienistinä. Uransa alkuvaiheessa hän toimi Kajaanin kaupungilla sekä yksityisellä hammaslääkäriasemalla suuhygienistin ja hammashoitajan työtehtävissä. Vakituisen työsuhteen hän sai Kainuun maakunta-kuntayhtymältä 2007. Tällä hetkellä Katin työyksikkö on Teppanan hammashoitola, jossa hän hoitaa kaikenikäisiä potilaita, yhden vuoden iästä sadan vuoden ikään. Työn kuva on monipuolinen lasten tarkastuksista aikuisten ja lasten anti-infektiiviseen hoitoon sekä sisältäen työtehtviä oikomishoidon saralta.

Niemelä arvostaa liittoon kuulumista ja näkee, että liitto toimii tukena ja turvana jatkuvasti muuttuvassa työelämässä. Niemelä on Suomen Suuhygienistiliitto SSHL ry:n puolestapuhuja ja korostaa, että kukaan muu kuin oman alan liitto ei osaa pitää meidän suuhygienistien puolia juuri meille tärkeissä asioissa.

Kainuun konkari Kati on esimerkillinen kollega ammattimme profiilin nostatuksessa, hän on ylpeästi suuhygienisti!

Helsingissä 5.5.2023

Virve Jääskeläinen