Suomen Suuhygienistiliitto SSHL ry ja Akavan Erityisalat mukana ulosmarsseissa 6. helmikuuta

Akavan Erityisalat  ja SSHL ry ovat mukana keskusjärjestö Akavan ulosmarsseissa 6.2.2024 klo 14-16 pääkaupunkiseudulla (Helsinki, Espoo, Kauniainen ja Vantaa), Turussa ja Tampereella. Akavan tiedote 22.1.2024

Suomen Suuhygienistiliitto SSHL ry kutsuu omat jäsenensä mukaan ulosmarssiin.

Ulosmarssi koskee meidän työsuhteisia jäseniä pääkaupunkiseudulla (Helsinki, Espoo, Kauniainen ja Vantaa), Tampereella ja Turussa. Toimenpide koskee myös Akavan Erityisalojen opiskelijajäseniä näillä paikkakunnilla. Huomioi, että virkasuhteiset jäset, eivät voi osallistua ulosmarsseihin työaikana.

Ulosmarssi tarkoittaa, että lopetat työnteon ja poistut työpaikaltasi tiistaina 6.2.2024 klo 14. Ulosmarssi päättyy klo 16. Ulosmarssiin osallistumisesta ei makseta korvausta.

Hallitusohjelman jokainen työelämäheikennys osuu toteutuessaan rankasti korkeakoulutettuihin, jotka osaamisellaan ja ja asiantuntemuksellaan varmistavat Suomen menestyksen ja yhteiskunnan toiminnan. Akava on koko viime vuoden syksyn hakenut ratkaisua ensisijaisesti neuvottelujen ja yhteistyön kautta. TÄMÄ EI OLE johtanut toivottuun lopputulokseen.

– Monet maan hallituksen työelämäheikennykset osuvat erittäin rankasti Akavan Erityisalojen alipalkattuun ja naisvaltaiseen jäsenistöön julkisella ja järjestösektorilla sekä yksityisillä palvelualoilla, kertoo edunvalvonnan johtaja Helena Lamponen Akavan Erityisaloista.

Ulosmarssi on poliittinen mielenilmaus, joka on kaikkien perusoikeus. Akavan Erityisalojen järjestöpäätös antaa työsuhteisille ulosmarssijoille suojan: työnantaja ei saa kohdistaa osallistujaan minkäänlaisia painostustoimia. Voit itse päättää, osallistutko ulosmarssiin vai et.

Lue lisää aiheesta Akavan Erityisalojen sivuilta: Usein kysyttyä Akavan vastatoimista – Akavan erityisalat.

Ulosmarssit huipentuvat kolmella paikkakunnalla, tule mukaan!

Akavan ulosmarssi pääkaupunkiseudulla ja tapahtuma Helsingissä.

Akavan ulosmarssi ja tapahtuma Turussa.

Akavan ulosmarssi ja tapahtuma Tampereella.

Tule kuuntelemaan webinaaria

Saat lisää tietoa aiheesta tulemalla mukaan kuuntelemaan meille järjestettävää webinaaria Akavan Erityisalojen toimesta. Akavan historialliset ulosmarssit – mitä ja miksi? Jäsenwebinaari 31.1.2024

Webinaarin ohjelma:
– Miksi ulosmarssit – Maan hallituksen heikennysesitykset ja Akavan ratkaisuesitykset, edunvalvontajohtaja Helena Lamponen
– Mitä Akavan Erityisalat on tähän mennessä tehnyt? neuvottelupäällikkö Amalia Poutanen
– Mitä tarkoittaa ulosmarssi? – Usein kysytyt kysymykset, neuvottelupäällikkö Jaakko Korpisaari

Ilmoittaudu mukaan webinaariin viimeistään tiistaina 30.1. Lähetämme ilmoittautuneille teams-linkin keskiviikkona 31.1. aamupäivän aikana. ILMOITTAUDU TÄÄLTÄ:

Osoita tukeasi myös osallistumalla aiheesta käytävään keskusteluun sosiaalisessa mediassa ja jakamalla mielenilmaukseen liittyviä postauksia. Aihetunniste on #ParemmanTyöelämänPuolesta

Jäsenille on tullut tietoa sähköpostilla aiheesta maanantaina 22.1.24 Jäsen EXTRA: Akavan ulosmarssit 6.2 otsikolla sekä 25.1.24 Akavan Erityisalat ulosmarssit 6.2/Palkkapuntarissa uudet tiedot/ suosittele jäsenyyttä!

Etkö saanut informaatiota? Käy tarkistamassa ovatko jäsentietosi ajantasalla Akavan Erityisalojen jäsentietojen päivitys asiosta. 🙂