Suomen Suuhygienistiliitto suosittelee Lumoralia

Lumoral – uusi hampaiden omahoidon apuväline suuhygienistien työkalupakkiin

Suomen Suuhygienistiliitto SSHL ry suosittelee nyt Lumoral hoitoa hyvän omahoidon tukena. Kesän 2022 aikana liiton hallitus on tehnyt yhteistyötä ja tutustunut terveysteknologia yritys Koite Healthin Lumoral- kaksoinvalohoitoon. Tämä uusi innovaatio mullistaa suomalaisten ennaltaehkäisevän hoidon, jota liitto voi luottavaisin mielin suositella ja seistä tuotteen takana. Tämä on juuri sitä kaivattua uutta seuraavalle tasolle menemistä.

– Voimme lämpimästi suositella Lumoralia ja sen säännöllistä käyttöä. On tärkeää kuitenkin muistaa, että laite ei korvaa mekaanista harjausta ja fluoripitoisen hammastahnan käyttöä. Myös hammasvälit on puhdistettava säännöllisesti esimerkiksi hammaslangan tai hammasväliharjan avulla. Lumoral tukee erinomaisesti huolellista omahoitoa, totesi Suomen suuhygienistiliiton puheenjohtaja Virve Jääskeläinen.

Lumoral-hoito lanseerattiin markkinoille vuonna 2020 ja sen avulla jäännösplakin bakteerit voidaan inaktivoida yli 99,99-prosenttisesti. Lumoralia käytetään kotihoidossa suun sairauksien ennaltaehkäisyyn ja hoitoon. Aikaisemmin vastaava hoito on ollut kallista, ja sitä on saanut vain yksittäisiltä hammasasemilta.

Lisätietoa löydät: