Utbildning

Finlands Munhygienistförbund FMHF rf ordnar kompletterande utbildning och olika evenemang för sina medlemmar. Årligen ordnas Nationella Munhygienistdagarna (Valtakunnalliset Suuhygienistipäivät). Utbildningsorten varierar enligt medlemmarnas önskemål. Syftet med utbildningen är att säkerställa att munhygienister som arbetar inom olika områden får aktuell information för att utveckla det egna arbetet och arbetssätten. Vid utbildningarna träffar du kolleger och experter inom din bransch.

Förbundet är med om att utveckla yrkesutbildningen tillsammans med experterna inom branschen.

Önskemål och frågor kring utbildningar kan skickas till adressen: koulutus (at) suuhygienistiliitto.fi. Du kan också se utbildningskommitténs kontaktuppgifter.

Nationella Munhygienistdagarna

Finlands Munhygienistförbund ordnar årligen Nationella Munhygienistdagarna (Valtakunnalliset Suuhygienistipäivät) som redan har blivit en tradition. Det nya programmet publiceras i början av året. Enligt medlemmarnas önskemål har vi också ordnat annat program i samband med dagarna. Vid utbildningarna har du ett ypperligt tillfälle att träffa kolleger och bekanta, nätverka och släppa loss.